Причини дитячої ліні і методи боротьби

Якщо дитина неохоче реагує на прохання батьків, не виконує свої обов’язки по дому і робить уроки тільки після багаторазового нагадування, батьки тут же дають визначення його поведінки — лінь. Боротися з лінню дитини доводилося, напевно, кожному з батьків, а ось наскільки успішною була ця боротьба …

Як боротися з дитячою лінню? Шукаємо причини проблеми і помилки в дошкільному розвитку дитини

Лінь має різне коріння, але найчастіше «ноги ростуть» з неправильної методики навчання, виховання. Які помилки батьків і вчителів відбивають у малюка бажання навчатися і взагалі до будь-якої самостійної діяльності?

1. Гіперопіка. Спочатку мами і тата все роблять за дитину, тому що він маленький, потім — тому що у нього не виходить так, як треба, а в підсумку скаржаться, що він взагалі не хоче допомагати (вчитися, стежити за собою і т.п.)

2. Неправильна мотивація. Батьки точно знають, що краще для їх дорогоцінного малюка. Але їх доводи дитині незрозумілі. Успішне майбутнє, хороша професія, високі доходи — все це для крихітки дошкільного або молодшого шкільного віку абстрактні і нічого не значущі величини.

3. Переоцінка дитячих здібностей. Це відбувається, коли батьки багато чого очікують і вимагають від своєї дитини і на певному етапі вона просто не витримує навантажень, переходить в режим економії енергії.

4. Критика, знецінення досягнутих результатів. Коли дорослі вперто не помічають маленькі досягнення малюка і звертають увагу на помилки, невдачі, в дитячій свідомості формується невпевненість, страх перед труднощами, боязнь розчарувати маму і тата, почути критику педагога, допустити промах.

5. Розвиток неправильного ставлення до процесу саморозвитку. Дорослі часто використовують примус, говорять про відповідальність за результати навчання замість того, щоб зацікавити учня в навчальному процесі. Дитяче бажання вчитися завжди пропорційне зацікавленості.

6. Неуважне ставлення до особистих переживань, бажань школяра. Крім успіхів в навчанні маленьких учнів турбують і багато інших речей. Наприклад, проблеми у взаєминах з однолітками, комплекси з приводу своєї зовнішності або здібностей, відсутність часу для захоплень. Труднощі в одній сфері життя можуть впливати на якість інших сфер, в тому числі, відображаються на навчанні.

Тепер ми знаємо, як самі привчаємо дітей лінуватися. І це знання допоможе нам відучити дитину від ліні.

Звільнити дитину від ліні: користь сучасних розвиваючих курсів для дітей

Отже, щоб перемогти лінь дитини, потрібно з дитинства формувати правильні звички:

  • самостійність — від догляду за собою до виконання уроків, самостійного прийняття складних рішень;
  • активна розумова і фізична діяльність.

Що потрібно робити, щоб ефективно побороти дитячу лінь?

1. Заохочувати не за оцінки, а за старання, докладені зусилля, спроби щось робити без сторонньої допомоги.

2. Слідувати природному графіку розвитку школяра (дошкільняти), створювати можливості для реалізації його унікальних здібностей.

3. Мотивувати — показувати, що праця обов’язково приносить результат, з якого можна отримати велику користь для себе.

4. Довіряти малюкові самостійне виконання посильних справ, зробити відповідальним за конкретні побутові обов’язки.

5. Привчати до дисципліни (дотримуватися режиму, сформувати щоденні ритуали — ранковий туалет, прибирання іграшок перед сном, спільні ігри після зроблених уроків).

6. Розвивати розум, кмітливість, комунікабельність, розширювати дитячий кругозір.

7. Боротися з власною лінню, оскільки батьки — перші, з кого діти в будь-якому віці беруть приклад.

Якщо бути активним учасником життя сім’ї привчають мама, тато і найближче оточення малюка, то гнучкий, багатогранний, цікавий розум — результат використання ефективних інструментів розвитку. Сьогодні школа ментальної арифметики Соробан ® створила для учнів 5 -11 років комплекс занять, де вони:

  • інтенсивно тренують розум (розумові здібності, пам’ять та інші властивості мислення);
  • вчаться працювати заради поставленої мети;
  • звикають самі думати, робити незалежний вибір, знаходити правильні рішення;
  • набувають внутрішній стимул до саморозвитку.